Otokar Löbl

Jednatel (Geschfätsführer) Česko-německé společnosti pro paliativní medicínu a předseda Nadačního spolku města Žatce (Saaz) v Německu.
HOMEPAGE : www.dtg-palliativmedizin.eu,
www.saaz.info,
www.zatec-portal.eu
  • Počet článků 23
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1361x

Otokar Löbl

Výstava "Židé na Žatecku"

Narodil jsem se v tomto městě v padesátých letech a až do mého vystěhování do Německa v roce 1970, jež mělo více než jen rodinné důvody, mám nejen převážně krásné vzpomínky, ale jsem spjat s tímto městem a považuji se rozhodně za rodáka a někdy až euforistického patriota tohoto krásného města.

14.11.2010 v 9:39 | Karma: 12,97 | Přečteno: 1032x | Diskuse| Kultura

Otokar Löbl

Náš projekt "Žide na Žatecku" a cesta do Izraele

TISKOVA ZPRAVA Frankfurt/ Praha /Tel Aviv - V Izraeli pobývala v minulých dnech skupina rodáků a dokumentaristů z města Žatec v Ústeckém kraji, německého Nadačního spolku Saaz-Žatec a Židovské obce v Teplicích, kteří mapovali rozhovory s pamětníky Židovské komunity v Žatci a také zaznamenávali výpovědi účastníků leteckého mostu z vojenského letiště ze Žatce do Izraele v roce 1948, jenž napomohl vzniku samostatného státu Izrael.

1.4.2010 v 20:23 | Karma: 24,40 | Přečteno: 1482x | Diskuse| Ostatní

Otokar Löbl

Muj listopad 1989: hned za hranicemi tma jako v pytli

Ten listopad me zastihl v hospode. Nekterí, kdož me znají, by to okamžite komentovali: kde jinde. Ale duvod byl jiný. Byl jsem tehdy majitelem výletní restaurace ve Frankfurtu - Sachsenhausen s krásným jménem Affentorschänke. Prodával jsem jablkové víno, zde národní nápoj.

17.11.2009 v 22:38 | Karma: 24,24 | Přečteno: 1414x | Diskuse| Ostatní

Otokar Löbl

Pravdou k smiření

Postoloprtský Masakr - V roce 2000 jsem navázal poprvé kontakt z Žateckými Němci žijícími v Německu a dozveděl až tehdy jsem se o Postoloprtském masakru. Musím se příznat že jsem tomu co mi vyprávěli moc nechtěl věřit a zdálo se mi to velmi přehnané a považoval jsem to za sudetoněmeckou propagandu. Přesto však jsme s naším spolkem uspořádali již v roce 2002 akci „Pravdou k smíření“ v Žatci, kdy vývalý žatečtí němečtí občané na náměstí v Žatci vyprávěli o tomto hrozném zážitku, následně položili věnec v Posteloprtské bažatnici a uspořádali jsme tiskovou konferenci.

8.11.2009 v 11:59 | Karma: 32,22 | Přečteno: 3689x | Diskuse| Ostatní

Otokar Löbl

Zeman jako klín mezi ČSSD a komunisty?

Pohled z Německa na českou politickou krajinu. Jeho vzor, v pohledu z Německa může býti Oskar Lafontaine.

18.10.2009 v 0:13 | Karma: 22,05 | Přečteno: 1344x | Diskuse| Ostatní

Otokar Löbl

Vzplanutí "vyhaslých" dekretů

President České republiky se stal poslední nadějí a spojencem v boji sudetských Němců o jejich majetek. Sudetští Němci děkují presidentovi že otevřel znovu otázku jejich bezprávné konfiskace a vyhnání v Eropě a žádá o dodatečnou ratifikaci BD z roku 1945 orgány evropského společenství v Bruselu.

16.10.2009 v 12:10 | Karma: 23,03 | Přečteno: 1356x | Diskuse| Politika

Otokar Löbl

Volby v Německu

Německo bude míti stabilní vládní koalici složenou z CDU (Křestanská demokratická strana) a liberální FDP (Svobodní demokrati). Sociální demokracie drtivě prohrála a komunisti přibrali na síle.

27.9.2009 v 22:44 | Karma: 22,64 | Přečteno: 1098x | Diskuse| Politika

Otokar Löbl

Milník ve vývoji právního vědomí v Čechách?

Rozhodnutí Ústavního soudu nehodlám posuzovat obsahově, ale na základě dopadu na vývoj demokracie v České státě.

11.9.2009 v 18:20 | Karma: 23,40 | Přečteno: 1046x | Diskuse| Politika